Bez względu na to, jak dużą masz firmę, warto już od samego początku zadbać o to, aby bardzo dobrze prezentowała się potencjalnym klientom. Firma, która ma pozyskać zaufanie i wiarygodność, musi od samego początku zastosować jak najwyższe standardy pracy, a to tyczy się również budowy wizerunku. Identyfikacja wizualna może w dużej mierze pomóc wystartować w firmie, bo dzięki odpowiedniej wizualizacji oferty firmy klienci będą nią zainteresowani i wypróbują usługi albo produkty.
O ile przypadną im do gustu, mogą się stać stałymi klientami, a nawet polecać firmę znajomym i rodzinie. Taki powinien być właśnie cel budowy każdej firmy. Na początku należy klienta zainteresować, a następnie trzeba mu dać to, czego oczekuje. Wymagania klientów mogą być bardzo różnorakie, a dzisiaj są wysokie. Duża konkurencja na rynku powoduje, że firmy muszą się dopasować do tych rosnących standardów, a identyfikacja wizualna Warszawa najczęściej jest projektowana przez profesjonalistów którzy znają daną branże i wiedzą, jakie rozwiązania się w niej sprawdzają. Własną pracą nie zawsze możemy to zrobić, a jeżeli już już to zrobimy, to nie możemy posiadać gwarancji efektu. Coś, co podoba się nam jako laikom, niekoniecznie będzie trafiało do ekspertów albo do ludzi, którzy są naszą grupą docelową. Identyfikacja wizualna firmy powinna być tworzona wedle ściśle przyjętych norm, bo trzeba uwzględnić sporo różnorakich kwestii postrzegania i unikać przedstawienia firmy w negatywnym świetle lub skojarzeń, które nie są dla firmy bardzo dobre.
Zobacz również: projektowanie identyfikacji wizualnej.