Optymalizacja witryny polega na poprawie komfortu użytkowania, dzięki czemu ludzie będą bardziej skłonni do zamiany w Twojej witrynie. Sporo firm stara się zoptymalizować swoje doznania użytkownika, całkowicie przeprojektowując własną stronę internetową od czasu do czasu, niemniej jednak spójrzmy prawdzie w oczy, bez względu na to, jak dobrze znasz swoich docelowych odbiorców, ludzie są nieprzewidywalni. Innymi słowy, jeśli spróbujesz zoptymalizować własną witrynę bez dobrych danych, możesz zmniejszyć współczynnik wymiany zamiast go zwiększyć. W rezultacie prawdziwa optymalizacja wi tryny internetowej jest procesem naukowym. Wymyślasz hipotezę dotyczącą zmiany, która Twoim zdaniem poprawi Twój współczynnik zamiany i przetestujesz tę hipotezę. Jeżeli już masz rację, zmieniasz projekt na nową i ulepszoną stronę internetową. Jeżeli się mylisz, trzymasz się niekonwencjonalnego projektu. Najlepszą częścią tego procesu optymalizacji witryny jest to, że uczy Cię o docelowych odbiorcach. Uczysz się, co doceniają, a czego nie, co daje możliwość ci wymyślić jeszcze lepsze hipotezy i testy w przyszłości. Z biegiem czasu możesz skończyć z witryną, której przenigdy nie wymyśliłbyś sam - ale jest to strona www, która jest świetna dla Twojego ruchu. O tym warto zdawać sobie sprawę! Jeśli układ witryny nie jest przyjazny dla użytkownika, odbiorcy nie uznają Twojej witryny za możliwą do nawigacji. Dawno minęły czasy, w których strona www była zwykłą ścianą tekstu ze zdjęciem albo dwoma. Dziś zdecydowanie najlepsze witryny internetowe to te, które są przedłużeniem samej marki. Witryny sieci Web mają wyskakujące okienka, menu rozwijane, paski wyszukiwania, ruchy oparte na kliknięciu, przewijaniu lub przeciąganiu.
Więcej informacji na stronie: pozycjonowanie