. To w nich obecnie występują tego rodzaju filtry i nazywane są GPF. Zasada działania jest identyczna z tym, jak funkcjonuje dieslowski filtr dpf. O tym, że filtr dpf jest zapchany może świadczyć kilka faktów. Trzeba do nich w głównej mierze powiększenie obrotów silnika na początek, szarpanie kierownicy, kłopoty z rozruchem (auto nie odpala, rozrusznik długo kręci i nic się nie dzieje), zapach spalin, wyższe spalania (nawet do jednego litra na 100 km). Niektórzy kierowcy mówią też, że wyraźnie czuć smród spalin, al e są i tacy, którzy uważają, że ten jest w każdym momencie wyczuwalny. Przepalania, czy także wypalanie dpf, czyli naprawa dpf łódź powinna być przeprowadzana w warsztacie. Niezbędny jest do tego bowiem specjalny sprzęt. Filtr cząstek stałych podłącza się do specjalnego urządzenia i testuje, czy jest drożny. Następnie myje się go kilka razy specjalnym płynem, a potem szybko suszy w bardzo wysokiej temperaturze. Po dokładnym wyczyszczeniu i wysuszeniu całego filtra dpf, po raz drugi należy sprawdzić jego wymianę. Warsztaty, w których wykonywana jest naprawa układów wydechowych łódź, robią też serwis filtra dpf. Rzadko konieczna jest wymiana takiego filtra na nowy. Najczęściej wystarczy go wyczyścić i przez kolejne 200 tyś. kilometrów jest spokój.
Źródło informacji: naprawa dpf łódź.